Pozycjonowanie lokalne – jak zacząć?

Marketing internetowy - zwiększ swoje szanse w Internecie
Marketing internetowy – sprawdź co możesz zyskać
1 lipca, 2017
Malowanie bawialni i sal zabaw dla dzieci
Malowanie bawialni i sal zabaw – murale przyjazne dzieciom
25 listopada, 2017

Od dłuższego czasu da się zauważyć, iż bez skutecznego wypromowania witryny internetowej, widoki na powodzenie naszego biznesu są dość niewielkie. Szczęśliwie, dzięki nowoczesnym technologiom, Google opracowało skomplikowany system, który pozwala nam na dotarcie do lokalnych Klientów. Aby to właśnie nasz salon fryzjerski, serwis opon, restauracja, agencja nieruchomości i cokolwiek innego zostało wyhaczone przez Interesantów z pobliża, nieodzowne jest należyte wypozycjonowanie witryny w lokalnych wynikach wyszukiwania. Ma na nie wpływ masa elementów, które opiszemy w poniższym materiale.

Pozycjonowanie lokalne – czyli co?

Tłumacząc od podstaw, pozycjonowanie lokalne to promowanie wybranej witryny w wyszukiwarkach. Od zwykłego pozycjonowania witryn różni się jednak tym, że pod uwagę bierzemy wyszukujących z węższego obszaru, np. województwa, miejscowości, a niekiedy nawet wyznaczonej dzielnicy. Nierzadko jest tak, że wyszukiwarka może samodzielnie oszacować, gdzie mieści się najbliższe naszemu położeniu spore miasto. Da się to bez trudu zweryfikować, korzystając z przycisku „Narzędzia wyszukiwania” na stronie wyszukiwania. Załóżmy, że poszukujemy biura nieruchomości. Jeżeli osoba wyszukująca jest w w tej chwili w Toruniu, to wówczas narzędzie wyszukujące wskaże nam najskuteczniej wypozycjonowane agencji nieruchomości z Torunia. Dane statystyczne mówią prawdę – powyżej 95% Odbiorców poszukuje priorytetowo spółek i usług z ich okolicy, by mieć do nich łatwy dostęp. Należy uczynić co się da, żeby znaleźli właśnie naszą firmę, gdyż więcej niż 3/4 wyszukujących lokalnie zdecydowało się na zakup w późniejszym czasie, a powyżej 80% korzystających z telefonów nowej generacji i tabletów używa wyszukiwarek internetowych. Co najczęściej wpisują? Wyróżniają się zdecydowanie restauracje, sklepy i usługi. Gdy masz własną restaurację, obowiązkowo musisz zapytać eksperta o pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie lokalne – jak się do niego zabrać?

Analogicznie jak w temacie tradycyjnego pozycjonowania stron, przy pozycjonowaniu lokalnym wciąż wielce istotną rzeczą będzie optymalizacja witryny internetowej. Musimy na bieżąco dodawać teksty oraz zatroszczyć się o to, by publikacje były możliwie jak najlepszej jakości. Należy pamiętać przy tym o linkach, prowadzących do naszej strony. Należy w tym momencie pomyśleć nad technikami, które są charakterystyczne dla pozycjonowania lokalnego, takimi jak np.:

Stworzenie strony w Google Moja Firma, które obszerniej omówimy poniżej,
linki z lokalnych stron – postarajmy się, aby wieści o naszej firmie wyświetlono w lokalnych mediach, na stronie serwisu miasta, w lokalnym katalogu firm oraz witrynach związanych z branżą turystyczną,
zgodność danych identyfikujących spółkę – otoczmy opieką dane, które zamieszczamy w katalogach firmowych i innych stronach. Jeżeli zmieni się nasz adres lub jakiekolwiek inne dane kontaktowe i nie uaktualnimy tego, to w takiej sytuacji narzędzie wyszukujące może nas zakwalifikować jako niewiarygodnych,

Usługa Google Moja Firma i pozycjonowanie w Google Maps

Niezwykle istotne będzie stworzenie profilu naszej firmy w Google Moja Firma. Jest to narzędzie służące do robienia wizytówek firm, które prowadzą działania na lokalnym rynku. Co możemy dzięki niej osiągnąć? Odpowiednie pozycjonowanie i optymalizacja wizytówki sprawi, że poszukujący, wpisujący lokalne słowa kluczowe ma duże szanse natrafić na naszą wizytówkę, uwzględniającą adres strony internetowej i telefon do naszej firmy. Samo utworzenie wizytówki nie jest przesadnie powikłane, ale już pozycjonowanie wymaga dokładności i merytorycznej znajomości tematu.

Aby dodatkowo pomnożyć swoje widoki na zwerbowanie lokalnych Odbiorców, spożytkujemy usługę Google Moja Firma do pozycjonowania w Google Maps. Ten fragment pozycjonowania lokalnego jest w miarę trudny, ale korzyści na rynku lokalnym z pewnością będą zauważalne. Jak powinna wyglądać właściwie sformatowana wizytówka w Google Maps? Po pierwsze – musi mieć dobry tytuł. Powinniśmy wejść w rolę szukającego i pomyśleć, jakimi hasłami będzie operował w wyszukiwarce. Najprościej będzie umieścić w tytule nazwę firmy oraz rodzaj proponowanych przez nas usług. Następny krok, wzbogacamy wizytówkę o bieżące dane kontaktowe. Wspominaliśmy już o tym wyżej – powinniśmy periodycznie je aktualizować. Kolejno tworzymy dla Twojej firmy jednostkowy kod vanity URL. Jest to ciąg liter, który pojawia się po adresie https://plus.google.com/, głównie w postaci nazwy spółki. Kiedy już mamy te elementy, pozostaje jedynie dobrać dobrą grafikę oraz stworzyć odpowiedni opis działalności.

Należy pamiętać – wizytówka służy także wyszukującym do wystawiania opinii na temat firm. Ich ilość i jakość mają wpływ na to, jak wysoko znajdziemy się w rezultatach wyszukiwania. Jeżeli dostaniemy większą liczbę aprobujących opinii, to wtedy łatwo zauważymy ich pozytywny wpływ na znajdywanie kolejnych Odbiorców oraz budowanie wyższości nad konkurencją.

Pozycjonowanie lokalne to tańszy i szybszy środek, na ulokowanie się w wynikach wyszukiwania niż szersze pozycjonowanie witryn. Nie masz pojęcia jak zacząć? Agencja reklamowa specjalizująca się w pozycjonowaniu lokalnym na pewno pomoże Ci zrobić pierwszy krok w dziedzinie pozycjonowania lokalnego.

Chcesz wiedzieć więcej – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/pozycjonowanie-lokalne/

 

 

Komentarze są wyłączone.