Marketing internetowy – sprawdź co możesz zyskać

Home staging - zadbaj o swoje mieszkanie
Home staging – jak przygotować nieruchomość pod sprzedaż?
25 maja, 2017
Pozycjonowanie lokalne - dotrzyj do Klientów z Twojej okolicy
Pozycjonowanie lokalne – jak zacząć?
5 sierpnia, 2017
Marketing internetowy - zwiększ swoje szanse w Internecie

Marketing internetowy, nowoczesny marketing

Zapewne wielu z was już zauważyło, że sieć internetowa niesie za sobą całą masę możliwości w kwestii promocji. Wygląda to na banał, ale w opisywanym przypadku będzie idealnie pasował. Marketing internetowy to w dzisiejszych czasach rzecz niezbędna dla tych, którzy pragną wypromować swoją firmę w sieci. W dzisiejszym artykule omówimy czym jest marketing w internecie i co możemy osiągnąć dzięki tej specyficznej odmianie tradycyjnego marketingu.

Aby zagłębić się w dyscyplinę połączoną z marketingiem internetowym, przypomnijmy sobie najpierw co to jest sam marketing. Dużo osób stawia to na jednej półce z propagowaniem konkretnego produktu, ale w praktyce jest to o wiele bardziej złożone. Proces marketingowy jest to skomplikowana strategia, która ma nieść za sobą efekty w postaci dotarcia z proponowanym przez nas produktem do możliwie jak największej grupy Odbiorców. Aby tak się stało, musimy zatroszczyć się o wiele czynników, do których należą należyta komunikacja z rynkiem, odpowiednie narzędzia do reklamowania, sprecyzowanie grupy docelowej oraz ustalenie możliwości budżetowych. W przeciągu trwania procesu, niezbędna będzie nieustanna analiza postępów na rynku i reagowanie na potrzeby Kontrahentów.

Marketing on-line – pierwsze kroki

Już jakiś czas temu rozwój technologii sprawił,że powstała odrębna domena marketingu – marketing w sieci, nazywany również e-marketingiem. Czemu jest tak istotny? Inwestorzy i właściciele firm przenoszą działalność do sieci, żeby skorzystać z dobrodziejstw internetu i przygarnąć kolejnych Odbiorców. Marketing internetowy to ogół wszelkich zabiegów, które kojarzymy z powszechnej odmiany marketingu, ale do ich realizacji użyjemy sieci on-line. Jeżeli nasze metody będą skuteczne, to wtedy pozycja naszej spółki w internecie zdecydowanie ulegnie poprawie, a nasz podstawowy cel – promocja oraz tworzenie świadomości marki, idące w parze z jej dobrym odbiorem zostanie osiągnięty. Podstawowym narzędziem, którego będziemy używać w marketingu internetowym jest witryna www naszej spółki. Wśród najważniejszych różnic pomiędzy zwykłym marketingiem, a marketingiem w sieci wskazujemy z pewnością rolę Nabywcy. Nie będzie ona w tym przypadku bierna, przeciwnie, pozostaje on z nami w stałym kontakcie, poprzez m.in. publikowanie stanowiska na temat naszej pracy oraz oddziaływanie na zmiany w naszej kampanii marketingowej.

Do najczęściej spotykanych operacji, z którymi zmierzymy się przy kwestii marketingu internetowego należą m.in.:

– pozycjonowanie stron w internecie
– reklamy Google AdWords
– influencer marketing
– content marketing
– remarketing
– video marketing
– kampanie w mediach społecznościowych
– blogi
– e-mail marketing

Analizowaliśmy już dość wyczerpująco pozycjonowanie stron www, zaś poniżej skupimy uwagę na dwóch kategoriach marketingu w internecie – content marketingu oraz influencer marketingu, które mogą nam dać wiele korzyści.

Content marketing – przede wszystkim jakość

Ta gałąź marketingu w sieci jest niesamowicie opłacalna, jeśli naszym celem jest zwerbowanie nowych Klientów, lecz przede wszystkim –  zbudowanie z nimi długoterminowych i opierających się na lojalności więzi. Jak to osiągnąć?

Content marketing opiera się w szczególności na zamieszczaniu w sieci treści o możliwie jak najlepszej jakości. Nie chodzi tutaj w dużej mierze o jednowymiarowy przekaz reklamowy, ale o wywołanie emocji u Konsumenta, który zdecyduje się zostać z naszą spółką na zawsze. Jak zapewne wiecie dużo zależy tutaj od grupy docelowej, do której chcemy dotrzeć. Myśl przewodnia musi być przystosowana do jej zamiłowań, tradycji oraz co także istotne – zwyczajów kulturowych. Content marketing znajdziemy w różnych formach, np.:

– artykuły tematyczne,
– krótkie filmy,
– grafiki,
– prezentacje multimedialne,
– inne

Forma ma owszem znaczenie, ale jeszcze większą wagę musimy przywiązywać do jakości pokazywanych przez nas treści. Kiedy Google zakwalifikuje je jako wartościowe, to wówczas zwielokrotni to nasze szanse na bycie wyżej w wynikach wyszukiwania. Dopilnujmy, aby teksty były autorskie i kreatywne. Jak z fragmentu tekstu o content marketingu – kluczowa dla nas jest wartość merytoryczna.

Influencer marketing – na czym polega?

Ta odmiana marketingu internetowego staje się ostatnio wyjątkowo popularna. Czemu tak się dzieje? Influencer – czyli osoba, która jest ekspertem w promowanej branży, tudzież jest rozchwytywana ze względu na prowadzenie bloga, vloga lub popularnego profilu w Social Media, jest w stanie znacznie rzutować na potencjalnych Klientów. Jeśli chcemy wybrać odpowiedniego influencera trzeba się kierować działką, w której się obracamy. Jeżeli chcemy propagować sklep z ciuchami, wówczas świetnym rozwiązaniem będzie angaż influencera, który prowadzi bloga na temat mody.

We wskazaniu trafnego influencera mogą pomóc nam liczne fora, grupy na Facebooku lub po prostu narzędzia do wyszukiwania. Trzeba pamiętać o tym, żeby przed zaangażowaniem osoby do lansowania Twojej firmy, jasno ustalić cele i przemyśleć jaki budżet możesz na przeznaczyć na influencera. Wynajęcie influencera musi być fragmentem olbrzymiej strategii, która da nam nowe możliwości w temacie pozyskiwania Konsumentów.

Marketing internetowy – podsumowanie

Jak już zdążyliśmy się przekonać, marketing internetowy to bardzo szerokie zagadnienie. Wiele możliwości, ale oprócz tego sporo pracy do zrobienia, jeśli nasze działania ma przynieść profity. Nasze działania powinny być starannie zaplanowane, a później przez cały czas musimy odpowiadać na zmiany na rynku.

Więcej informacji o marketingu internetowym – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/

Komentarze są wyłączone.