Pozycjonowanie w Google maps

Chirurgia stomatologiczna usuwanie ósemek ekstrakcja zęba
Chirurgia szczękowa
2 września, 2020
Okna energooszczędne Toruń okna pasywne
Czym są okna pasywne?
15 września, 2020
Pozycjonowanie wizytówek firmy w mapach google

Pozycjonowanie wizytówek firmy w mapach google

Wizytówki udostępniane w mapach Google są świetnym narzędziem pomagającym zaistnieć na rynku lokalnym. Za sprawą map Google osiągamy dostęp do położenia firm z różnych branży. W ten sposób użytkownik może bez przeszkód znaleźć sklep pełen ciekawych produktów oraz usług. By znaleźć się pośród firm w konkretnej lokalizacji wystarczy uruchomić własną wizytówkę w mapach Google. Jak to zrobić? Wśród wszystkich oferowanych usług Google należy wyszukać funkcję Google Moja Firma oraz postępując zgodnie z instrukcjami stworzyć profil. Każdy kolejny etap przybliża nas do utworzenia kompletnej wizytówki. Wystarczy uzupełnić takie dane jak nazwa działalności czy jej położenie oraz dane kontaktu, po czym je zatwierdzić. Uzupełniona o podstawowe dane wizytówka jest przygotowana do korzystania. Dobrze jednak uzupełnić ją o wszelkie informacje dostępne w kolejnych zakładkach. Finalnym etapem jest weryfikacja, by wizytówka stała się w pełni aktywna. Posiadając gotową wizytówkę warto zastanowić się nad pozycjonowaniem jej, by stała się widoczna dla wielu odbiorców.

Jak pozycjonować własną wizytówkę w mapach Google?

Na pozycjonowanie wizytówki w mapach Google ma wpływ wiele czynników. W głównej mierze duży wpływ ma odległość od użytkownika. Poszukując sklepu lub usługi często sugerujemy się tym, jak blisko znajduje się od miejsca pobytu, z uwagi na to wizytówka ma swoje zastosowanie zwłaszcza na rynku lokalnym. Im nasza lokalizacja znajduje się bliżej klienta, tym większa możliwość na lepszy wynik wyszukiwania. Oprócz tego istotna jest trafność oraz rozpoznawalność pod względem frazy kluczowej. Kiedy firma jest rozpoznawalna pod danym słowem kluczowym albo opublikowana na jej stronie treść zgadza się z wpisaną frazą tym bardziej prawdopodobne, że wizytówka znajdzie się wysoko. Funkcje udostępnione w usłudze Moja Firma zapewniają sporo opcji, jakie mogą korzystnie wpłynąć na pozycjonowanie wizytówki Google.

Dodaj informacje na temat firmy

Bazowe dane jak nazwa, adres i telefon  lepiej uzupełnić o inne równie przydatne dane, jakie pomogą Google z dopasowaniem wizytówki do potrzeb użytkownika. Informacje kontaktowe wizytówki należy uzupełnić zgodnie z danymi ze strony internetowej. Dodatkowo w nazwie wizytówki można dodać ogólną frazę oraz nazwę firmy (np. Firma – pozycjonowanie stron WWW). Obok tego warto zapisać kategorie oraz podkategorie, jakie pokażą użytkownikom oraz Google profil firmy, czyli jej zakres działań. Niezbędna jest też lokalizacja oraz obszary działania. W samej lokalizacji wpisujemy adres siedziby firmy, sklepu, gabinetu itp. Jeżeli jednak gwarantujemy usługi poza siedzibą (np. montaż drzwi i okien w domu klienta) wtedy warto dołączyć obszar działania, a więc szerzej np. miasto lub województwo.

Zdobądź atrybuty oraz opinie klientów

Szczególnie znaczące jest także uzyskanie atrybutów. Atrybuty są połączone z tym jak działa firma. Dla przykładu wskazują czy dana lokalizacja ma dostęp do Wi-Fi, czy w pobliżu jest parking lub czy jest przystosowana dla osób niepełnosprawnych. Wadą jest to, że atrybutów nie dodajemy samodzielnie, ponieważ dodawane są one na bazie dodanych przez klientów odpowiedzi na pytania Google. Same opinie klientów mają ogromy wpływ na pozycjonowanie. Zdecydowana część potencjalnych klientów nadal wierzy opiniom Google, z tego względu lepiej się o nie postarać oraz co ważne, często na nie odpowiadać. Dzięki pozytywnym opiniom istnieje większa szansa, że Google pokaże wizytówkę wyżej.

Umieść usługi, produkty, unikalny opis oraz zdjęcia firmy w wizytówkach Google

Unikalny opis firmy to doskonałe miejsce, aby zwrócić uwagę na najistotniejsze zalety firmy, jednocześnie stosując najlepiej dobrane słowa kluczowe. Początkowe 250 znaków pokazuje się na wizytówce firmy bez używania przycisku „więcej”, dlatego warto skupić się nad pierwszą częścią opisu. Ponadto dla lepszego pozycjonowania wizytówki Google warto wpisać swoje produkty i usługi. Wypełnienie wizytówki tylko wpłynie na pozycjonowanie, ale również być może zachęci większą liczbę klientów. Na pozycjonowanie wizytówki Google oddziałuje też wstawianie filmów i zdjęć. Multimedia zawarte w wizytówce nie tylko sprawiają, że jest ciekawsza dla użytkowników, ale również umożliwiają dodanie opisującego zdjęcie tekstu alternatywnego. Regularne publikowanie zdjęć znacząco oddziałuje na pozycjonowanie.

Publikuj wpisy

Za pomocą wpisów w wizytówkach Google dostarczamy użytkownikom wartościowych treści, jakie mogą zachęcić ich do odwiedzania naszej strony WWW albo sprawdzenia usługi. Wpisy zawierają treść sięgającą do 1500 znaków oraz odsyłacz, pod którym możemy przekierowywać do dowolnej strony, np. podstrony z usługami albo innego wybranego miejsca. Tego rodzaju wpis w wizytówce oprócz tego, że będzie widoczny przez wiele czasu (w zależności od ustawień nawet do roku), może stać się składową marketingu treści, gdzie będziemy proponować klientom garść ciekawej wiedzy z branży. Regularna publikacja zostanie uznana niemal jak wpisy z bloga na stronie, dlatego warto zastanowić się nad zastosowaniem tego elementu.

Pozyskiwanie linków

Linki prowadzące wprost do wizytówki są całkiem ważnym elementem, który wpłynie na pozycjonowanie wizytówki. Dlatego warto rozpatrzeć się za lokalnymi lub branżowymi forami, katalogami, portalami blogami lub innymi miejscami, ocenianymi przez Google jako wysokie jakościowo, w których można zostawić odsyłacz. Dobry profil linków wyśle Google sygnał, że warto umieścić wizytówkę na wysokiej pozycji, ponieważ odsyłają do niej różne interesujące strony. Profil linków ma więc pozytywny wpływ na pozycjonowanie wizytówki w mapach Google.

pozycjonowanie-stron-torun.pl/pozycjonowanie-w-google-maps/

Komentarze są wyłączone.