Pojazdy uprzywilejowane – kursy, szkolenia, kwalifikacje

Adwokat Toruń - Adwokat sprawy rozwodowe - Adwokat sprawy karne - Adwokat sprawy cywilne - Dobry adwokat Toruń
Adwokat – jak nim zostać i nie zwariować?
22 marca, 2017
Depilacja toruń depilacja laserowa depilacja gorącym woskiem
Wybrać depilację laserową czy depilację woskiem
28 marca, 2017

Pojazdy uprzywilejowane – kursy, szkolenia, kwalifikacje

Pojazdy uprzywilejowane kursy Kursy dla kierowców

Pojazdy uprzywilejowane kursy Kursy dla kierowców

Co zawiera kurs na pojazdy uprzywilejowane?

W kilkudziesięciu ośrodkach zajmujących się trenowaniem metody jazdy mamy szansę odszukać propozycję kursów dla kierowców pojazdów uprzywilejowanych. Od wielu lat cieszą się sporym wzięciem – zarówno te na sanitarki, jak i na pojazdy Służb Bezpieczeństwa. Nie ma się czemu dziwić – możemy po nich w mgnieniu oka znaleźć pracę. Nadmienione szkolenia mają głównie przygotować osobę za kierownicą do należytego działania w różnych sytuacjach, momentami nadzwyczaj wyczerpujących oraz specyficznych. Przeprowadzanie manewrów na ulicy, jazda na sygnale przez przejazdy na czerwonym świetle albo naruszanie zasady nie przekraczania pewnej prędkości i nieoczekiwane wymijanie blokad na drodze – to wyłącznie niektóre z zagadnień, jakie stoją przed kursantami. Przeważnie szkoleniowcom najbardziej zależy, aby prowadzący opanował zdolność manewrowania pojazdem wtedy, gdy wydaje się, że to niewykonalne. Stracenie panowania w każdej sekundzie jest w stanie spowodować nieszczęśliwy wypadek. Odbiorcami kursu są kierowcy, którzy planują podjąć zatrudnienie w publicznych firmach zajmujących się ratowaniem ludzkiego zdrowia i życia, zabezpieczaniem porządku publicznego, transportowaniem wartości pieniężnych czy likwidowaniem pożarów.

Plan zajęć obejmuje więc ćwiczenia prowadzone na różnorodnych obszarach: na symulatorach poślizgu bądź placu manewrowym. Kurs początkowy trwa 14 godzin i mieści w sobie 6 godzin szkolenia z teorii oraz 8 godzin ćwiczeń praktycznych. Jakie problemy mają szansę pojawić się na warsztatach? W szczególności z obszaru kodeksów ruchu drogowego, zagadnień pojawiania się wypadków na drodze, psychologii przewozu lub techniki jazdy w skomplikowanych warunkach. Kurs kończy się naturalnie sprawdzianem z części teoretycznej oraz części praktycznej.

Egzamin z części teoretycznej trwa 25 minut oraz zawiera 20 pytań w formie testu. Kursant musi obligatoryjnie odhaczyć prawidłowo wyłącznie jedną odpowiedź. Dobry wynik egzaminu mamy możliwość osiągnąć, jeżeli co najmniej 16 odpowiedzi jest prawdziwych.

Sprawdzian z części praktycznej mieści w sobie zrealizowanie odpowiednich manewrów, m in. omijania przeszkody bądź szybkiego zmniejszania prędkości na zakręcie. Jeżeli kierowca niepoprawnie skończy dwa razy takie samo polecenie, otrzyma negatywny wynik z testu.

Jakie wymogi muszą spełnić kursanci?

Przede wszystkim jest posiadanie prawa jazdy dowolnej kategorii. Oczywiście ktoś, kto woli być kierowcą – konwojentem bądź kierowcą pojazdu policyjnego, musi obowiązkowo mieć doświadczenie. Uczestnikiem szkolenia krótko mówiąc nie może być zatem osoba, jaka kilka dni wcześniej uzyskała prawo jazdy. Długość każdego kursu jest dopasowywana do wiedzy i zdolności każdego uczestnika (kurs podstawowy, kurs uzupełniający). Obligatoryjnym wymogiem jest także ukończenie 21 lat i przedstawienie ważnego potwierdzenia od specjalisty medycyny pracy oraz od psychologa. Ustalą oni, czy nie ma określonych przeciwwskazań do wykonywania pracy w charakterze profesjonalnego kierowcy.

Jaki jest wpływ stresu na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym?

W czasie szkolenia wszyscy zainteresowani będą zdobywać wiedzę z zakresu psychologii przewożenia towarów. Na warsztatach zaznajomią się z tematem stresu, który bardzo dotkliwie wpływa na postępowanie za kierownicą. Jego centrum potrafią być ekstremalnie trudne sytuacje na drodze bądź sprawy życiowe przewożonych pacjentów. Warsztaty z teorii mają za cel zilustrować kierowcom takie tematy, jak: oddziaływanie osobowości na podejmowanie decyzji na drodze, ogromnego stresu, alkoholu i pozostałych środków upajających na umiejętność sterowania pojazdem.

Psychologia transportu mieści w sobie elementy psychologii kognitywnej, psychofizjologii, psychologii klinicznej i wielu innych dziedzin. Na kursie dla kierowców pojazdów uprzywilejowanych nie będzie wymagana wnikliwa znajomość wszystkich problemów, gdyż jest to materiał studiów podyplomowych. Ostatnimi czasy owa nauka intensywnie się rozwija, gdyż bardzo wielu osób mających prawo jazdy zamierza posiadać konkretną specjalizację, np. zamierza transportować wartości pieniężne bądź chorych pacjentów do szpitala.

Natomiast z drugiej strony dużo psychologów jest zainteresowanych zgłębianiem osób mających prawo jazdy, jako grupy społecznej wyjątkowo narażonej na napięcia psychiczne oraz rozmaite inne obciążenia. Trzeba tu wyliczyć chociażby zbyt dużą sumę godzin spędzonych w samochodzie, zmniejszone związki z rodziną (u kierowców zarabiających w transporcie zewnętrznym) czy wyższe procentowo narażenie na wypadki drogowe.

Kierowcy na kursie dzieleni są na trzy grupy

Pierwsza grupa kursantów – tu będą wpisane te osoby, które świetnie znają regulaminy, mają wyrobione prawidłowe nawyki i wcale nie wywołują żadnego zagrożenia w trakcie prowadzenia samochodu. Instruktorzy będą bazować na dwóch wartościowych cechach owych uczestników: wprawy identyfikowania ryzyka oraz na chęci doskonalenia swoich umiejętności.

Druga grupa uczestników – do niej zapisani będą kierowcy, którzy niechcący wywołują zagrożenie dla pozostałych uczestników drogi. Planują wyeliminować swoje błędy (mino, iż popełniają ich wiele), planują uczyć się stosownego reagowania w skrajnych warunkach.

Trzecia grupa kursantów – do niej będą chodzili kierowcy, jacy umyślnie stwarzają różnorakie zagrożenia oraz z premedytacją nakłaniają innych do zuchwałych zachowań. Równolegle zamierzają naprawić swoje braki i wykazują się gotowością zdobywania kompetencji oraz doskonalenia swoich predyspozycji.

Jeżeli planujesz wiedzieć o wiele więcej, kliknij w link po prawej stronie – kurs na pojazdy uprzywilejowane cena

Komentarze są wyłączone.